Invatamantul privat sau predarea este educatia care, spre deosebire de invatamantul public (condusa de institutii publice), se desfasoara intr-o institutie de invatamant condusa din initiativa privata (cum ar fi o scoala privata, un colegiu privat sau o universitate privata); sau prin indrumarea unui preceptor sau a unei guvernante private, platita chiar de familie.
Aceste scoli platesc de obicei taxe, dar in unele sisteme educationale invatamantul privat poate fi, de asemenea, in unele cazuri, subventionat integral sau partial cu fonduri publice, ca in asa-numita scoala concertata. In alte cazuri, aceasta include posibilitatea accesului la un anumit numar de studenti cu resurse economice insuficiente prin intermediul unui sistem de burse.
Printre institutiile private legate de educatie se remarca scolile religioase, desi exista si numeroase institutii de invatamant laic, cum ar fi cele legate de asa-numita educatie progresiva. Vezi aici scoala particulara si iti poti inscrie copilul atunci cand vrei ca acesta sa invete intr-un mediu perfect.
in cadrul sistemului de invatamant obligatoriu exista: invatamantul initial, primar si secundar, in timp ce invatamantul tertiar si universitar nu implica obligativitatea.
Principala diferenta dintre cele doua este ca scoala publica este sustinuta financiar de stat, in timp ce scoala privata sunt elevii insisi, prin parintii sau tutorii lor, care o platesc prin plata unei taxe lunare si, eventual, a unei scolarizari care se plateste la inceputul fiecarui an scolar.
Lipsa resurselor financiare nu ar trebui sa impiedice dreptul la educatie sau sa manifeste o diferenta in ceea ce priveste posibilitatile de studiu. De asemenea, este esential sa se faca o paranteza pentru scolile situate in zonele rurale sau cu venituri mici, unde o entitate privata nu ar fi instalata niciodata pentru simplul fapt ca acest lucru nu ar fi incadrat ca un model profitabil.
Libertatea educatiei
Libertatea de educatie consta in dreptul parintilor si, prin extensie, al comunitatilor locale, culturale sau religioase, de a educa membrii noilor generatii in functie de propriile convingeri. Acest lucru este legat de asa-numita „libertate de educatie” inteleasa ca libertatea de a satisface cerintele educationale impuse de stat, preferand formele care sunt cele mai in concordanta cu convingerile cuiva.
Cum este limitata libertatea educatiei
Libertatea educatiei poate fi limitata pentru a proteja drepturile actuale ale copiilor si adolescentilor, cum ar fi integritatea lor fizica, sau pentru a proteja drepturile viitoare, cum ar fi autonomia morala, evitand mentinerea in stari de ignoranta totala sau proceduri de manipulare psihologica.
In Olanda, in secolul al XIX-lea a avut loc o batalie politica pentru monopolul de stat asupra inscrierii gratuite la educatie. A avut opozitia sub stindardul „Libertatii educatiei” si al separarii Bisericii de Stat. Olandezii au numit-o „De Schoolstrijd” (Batalia scolilor). Solutia olandeza a fost separarea scolii de stat prin finantarea, in mod egal, a tuturor scolilor, atat publice, cat si private din 1917. Libertatea educatiei a dus la infiintarea multor tipuri noi de scoli in intregul spectru de educatie din Tarile de Jos. Au fost introduse noi metode de educatie inspirate de idealuri educationale (cum ar fi cele ale Mariei Montesori, Rudolf Steiner, Jenaplan).
De ce este important sa fie folosite tehnici moderne de predare?
In ultimii ani, sfera cunostintelor in domeniul stiintei si tehnologiei a crescut dramatic, iar capacitatea omului de a se adapta la noile cunostinte in stiinta si tehnologie a crescut, de asemenea. Deci, exista o nevoie imensa de minti inovatoare si creative pentru a explora zone necunoscute si nedezvaluite din diferite domenii. Pentru a face fata lumii moderne si erei bazate pe cunoastere a tehnologiei, adoptarea modalitatilor moderne este singurul mijloc de supravietuire.
Asadar, studentii ar trebui sa fie abordati intr-o maniera care sa abordeze secolul 21, care este un timp condus de tehnologie si care necesita minti creative si inovatoare pentru progresul indivizilor, societatii si natiunii. Elevii ar trebui sa primeasca tehnici moderne de predare si sa li se ofere cunostinte suficiente pentru a putea crea oportunitati pentru ei insisi si pentru ceilalti.
Profesorii inca folosesc o metoda conventionala de predare cu creta in clasa pentru a-i preda pe elevi care pot oferi doar cunostinte de baza despre stiinta si alte materii. Abordarea lor nu mai poate fi folosita, deoarece aceasta este depasita, are un domeniu de aplicare limitat si a esuat atat la nivel national, cat si la nivel personal.
Daca profesorii predau cu metode moderne de predare in loc de metode traditionale nepractice si prezinta lectiile de stiinta intr-un mod stiintific mai adecvat, atunci multe probleme, inclusiv somajul, pot fi depasite. Toate acestea pot fi realizate prin asigurarea unui pilon puternic sistemului de invatamant de baza si sistemului de invatamant secundar superior. Necesita o revizuire instantanee a curriculum-ului BST si este motivul pentru care sunt introduse metode moderne de predare.
Educatia este nevoia momentului deoarece creeaza o societate alfabetizata si in procesul de educare a societatii, motivatia si instructiunile sunt foarte esentiale, iar profesorii, ghizii si administratorii sunt responsabili sa motiveze cursantii. Rata de alfabetizare va fi crescuta prin furnizarea de educatie pentru majoritatea partilor societatii.