Cum se face sticla pentru parbriz si cum se protejeaza parbrizul?

Cum se face sticla pentru parbriz si cum se protejeaza parbrizul?

0 Shares
0
0
0

Dupa racire, foaia mare de sticla trebuie taiata la dimensiune si modelata la curbura dorita. Folosind un scrib de diamant, se realizeaza o linie taiata in sticla, care este apoi sparta sau sparta. Acest pas este automatizat pentru a mentine niveluri ridicate de precizie. Foaia de sticla este apoi plasata intr-o matrita unde este indoita in forma. Matrita umpluta cu sticla este incalzita intr-un cuptor pana in punctul in care sticla umple forma matritei.

Sticla este apoi calita pentru a-si imbunatati rezistenta prin incalzirea rapida a sticlei, apoi prin sablare cu aer rece. Acest proces intareste sticla si pune suprafata exterioara in compresie si suprafata interioara in tensiune. Prin calire, cand sticla este deteriorata, parbrizul se va sparge in multe bucati mici de sticla fara marginile ascutite.

Procesul de laminare este in cazul in care doua foi de sticla sunt lipite impreuna cu un strat de plastic intre ele. Acest proces are loc intr-un cuptor special numit autoclav, unde caldura si presiunea sunt folosite pentru a forma o singura unitate care este rezistenta la rupere. Laminarea confera rezistentei sticlei, deoarece sticla va adera la stratul interior de plastic rezistent la rupere atunci cand este sparta. Acest lucru asigura si o vizibilitate buna, deoarece stratul de plastic ramane transparent chiar si atunci cand parbrizul este deteriorat.

Daca o piatra sau o bucata de resturi loveste parbrizul provocand o aschie sau o fisura, deteriorarea este limitata la stratul exterior al parbrizului. Imagineaza-ti cat de periculos ar fi conducerea daca fiecare piatra sau bucata de resturi ar putea sparge sticla? Din fericire, laminarea sticlei ofera o sticla mult mai sigura si durabila pentru vehiculele noastre.

In plus, diferiti senzori, atasamente si modele pot fi integrati sau fabricati in sticla in timpul procesului de laminare. Acestea includ totul, de la senzori de ploaie la antene cu mai multe utilizari la acoperiri hidrofobe. Vezi aici https://www.parbrizeacasa.ro/ si descopera avantajele unui parbriz de calitate.

Asamblare

In cele din urma, parbrizul este gata pentru a fi asamblat cu muluri din plastic, astfel incat sa poata fi instalat pe un vehicul. Acest proces se face de obicei la un producator de sticla, unde sticla este fixata intr-o cavitate a matritei. Plasticul topit este apoi injectat in matrita si, dupa racire, se formeaza un cadru de plastic in jurul sticlei, astfel incat parbrizul sa poata fi expediat la un producator de masini sau de sticla.

Deoarece dimensiunea si curba parbrizului depind de specificatiile de proiectare ale vehiculului, nu se recomanda modificarea unui parbriz existent pentru a se potrivi unui vehicul mai mic. Acest lucru ar duce la o potrivire proasta si ar compromite siguranta soferului si a pasagerilor. Cel mai bine este intotdeauna sa inlocuiti un parbriz cu unul nou, care se potriveste corect vehiculului, conform specificatiilor producatorului.

Parbrizele sunt una dintre cele mai importante componente ale unui vehicul. Ele protejeaza soferul si pasagerii de vant, ploaie si alte elemente externe si, de asemenea, ofera o vedere clara a drumului. Cu toate acestea, parbrizele pot fi deteriorate sau sparte din diferite motive, iar acest lucru poate fi periculos pentru siguranta soferilor si pasagerilor. In acest eseu, vom explora cateva dintre cele mai comune motive pentru care se poate sparge un parbriz.

  • Impactul cu obiecte straine: Unul dintre cele mai frecvente motive pentru care se sparge un parbriz este impactul cu obiecte straine, cum ar fi pietrele sau bucati de metal. Acest lucru poate fi cauzat de obiecte care sunt lansate pe parbriz in timpul mersului cu viteza pe autostrazi sau drumuri cu trafic intens, sau de obiecte care sunt aruncate in aer de alte vehicule. Aceste impacte pot crea fisuri sau crapaturi in parbriz, care pot duce la spargerea acestuia daca nu sunt reparate la timp.
  • Temperaturile extreme: Temperaturile extreme pot cauza, de asemenea, deteriorarea unui parbriz. Atunci cand temperaturile sunt foarte ridicate sau foarte scazute, parbrizul se poate dilata sau contracta, ceea ce poate provoca fisuri sau crapaturi. Acest lucru este mai frecvent in zonele cu clima extrema, cum ar fi deserturile sau zonele cu ierni severe.
  • Umezeala si socurile termice: Umezeala poate afecta parbrizul, deoarece poate afecta lipirea acestuia de caroserie. Acest lucru poate provoca fisuri sau crapaturi in parbriz atunci cand este supus socurilor termice, cum ar fi atunci cand porniti incalzirea intr-o dimineata rece si umeda. De asemenea, socurile termice pot fi cauzate de spalarea cu apa rece a unui parbriz incalzit de soare.
  • Defectiuni ale parbrizului: Parbrizele pot fi deteriorate si din cauza defectelor de fabricatie sau a altor defectiuni. De exemplu, daca exista o problema cu laminarea parbrizului sau cu materialul din care este facut, acest lucru poate duce la crapaturi sau spargerea acestuia.
  • Vandalism: In unele cazuri, parbrizele pot fi sparte intentionat de catre vandalii care arunca pietre sau alte obiecte in vehicule sau care lovesc direct parbrizul cu un obiect contondent. Acest lucru poate fi o problema mai ales in zonele urbane cu probleme de criminalitate.
0 Shares
You May Also Like