Pe Certificareiso.ro poti gasi cei mai buni specialisti care sa te ajute sa obtii certificarile de care ai nevoie.
Standardul ISO 9001 ofera companiilor un certificat de calitate esential atunci cand vine vorba de generarea increderii si oferirea de standarde pozitive si o valoare adaugata a garantiei pe piata pentru utilizatorul care se pregateste sa consume un anumit serviciu sau produs.
Poate ca sunteti un antreprenor nou care doreste sa obtina aceasta certificare valoroasa sau pur si simplu v-ati intrebat ocazional ce cerinte sunt esentiale pentru implementarea ISO 9001 intr-o organizatie. In acest articol va vom scoate din indoieli, vom mentiona avantajele care corespund obtinerii documentului care acrediteaza regulamentul mentionat si va vom oferi cheile si conditiile necesare atunci cand vine vorba de obtinerea certificatului de catre compania dvs.
In primul rand, ISO 9000 este un set de standarde privind managementul calitatii si calitatii, stabilite de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO), aplicabile in orice tip de organizatie sau activitate orientata spre productia de bunuri sau servicii.
Aceste standarde contin continutul minim, ghidurile si instrumentele specifice de punere in aplicare, precum si metodele de audit. ISO 9000 specifica modul in care o organizatie isi opereaza standardele de calitate, timpii de livrare si nivelurile de servicii. Exista mai mult de 20 de elemente in standardele acestui ISO care se refera la modul in care functioneaza sistemele, ceea ce inseamna ca procesul nu este simplu sau agil si ca trebuie sa fie pregatit intr-un mod cuprinzator.
Prin urmare, nu trebuie sa confundam ISO 9000 cu ISO 9001: acesta din urma si despre care vom vorbi in acest text, este un standard international care se aplica sistemelor de management al calitatii (QMS) si care se concentreaza pe toate elementele de management al calitatii pe care o companie trebuie sa le aiba pentru a avea un sistem eficient care sa ii permita sa gestioneze si sa imbunatateasca calitatea produselor sau serviciilor sale.
Acest lucru implica straduirea de a stabili, documenta, implementa si mentine un sistem de management al calitatii si de a imbunatati continuu eficacitatea in conformitate cu cerintele standardului: reinnoire sau moarte, deoarece a avea certificatul nu inseamna a nu fi nevoie sa respectati remodelarea standardului.
Deci, daca aveti o companie, lucrati intr-una sau va ganditi sa faceti un curs de calitate online pentru a va completa sau incepe formarea in domeniul ISO 9001, trebuie sa stiti ca ordinea cronologica a pasilor inainte de obtinerea certificatului este urmatoarea:
* Primul punct in implementarea reglementarilor este de a descoperi si cunoaste cerintele de reglementare si modul in care acestea afecteaza activitatea companiei.
* Analizati situatia organizatiei, in ce moment are, unde doreste sa mearga si care sunt obiectivele sale principale pe termen scurt, mediu si lung.
* Construi din fiecare actiune specifica un sistem de management al calitatii.
* Documentati procesele cerute de standard, precum si cele pe care le necesita activitatea proprie a companiei. Standardul solicita documentarea procedurilor legate de urmatoarele domenii: gestiune si control scris, evidente ale calitatii, audituri interne, produse neconforme, actiuni corective si actiuni preventive.
Organizatia Internationala pentru Standardizare este o organizatie independenta, neguvernamentala, ai carei membri sunt organizatiile de standardizare din cele 165 de tari membre. Este cel mai mare dezvoltator de standarde internationale voluntare din lume si faciliteaza comertul mondial oferind standarde comune intre natiuni. Au fost stabilite peste douazeci de mii de standarde, care acopera de la produse fabricate si tehnologie pana la siguranta alimentelor, agricultura si asistenta medicala. [3]
Utilizarea standardelor ajuta la crearea de produse si servicii sigure, fiabile si de buna calitate. Standardele ajuta intreprinderile sa creasca productivitatea, reducand in acelasi timp erorile si risipa. Permitand compararea directa a produselor din diferite piete, acestea faciliteaza companiile sa intre pe noi piete si ajuta la dezvoltarea comertului global pe o baza echitabila.
Standardele servesc, de asemenea, pentru a proteja consumatorii si utilizatorii finali de produse si servicii, asigurandu-se ca produsele certificate sunt conforme cu standardele minime stabilite la nivel international. [3]
Organizatia a inceput in anii 1920 ca Federatia Internationala a Asociatiilor Nationale de Standardizare (ISA). A fost suspendat in 1942 in timpul celui de-al doilea razboi mondial, dar dupa razboi ISA a fost abordata de recent formatul Comitetului de coordonare a standardelor ONU (UNSCC) cu o propunere de a forma un nou organism global de standardizare.
In octombrie 1946, delegatii ISA si UNSCC din 25 de tari s-au intalnit la Londra si au convenit sa isi uneasca fortele pentru a crea noua Organizatie Internationala pentru Standardizare. Noua organizatie a inceput oficial operatiunile in februarie 1947.
Cele trei limbi oficiale ale ISO sunt engleza, franceza si rusa. Numele organizatiei in franceza este Organisation internationale de normalisation, iar in rusa, Международная организация по стандартизации (Mezhdunarodnaya organizatsiya po standartizatsii). In Romania este cunoscut simplu ca ISO si atat si standardele se folosesc in domenii variate.