Cum functioneaza turbo intr-o masina?

Cum functioneaza turbo intr-o masina?

0 Shares
0
0
0

Principiul de functionare a unei turbosuflante intr-o masina este foarte simplu, dar pentru a fi eficient, este necesar sa se utilizeze componente specifice si perfect adaptate.

Prin urmare, solutia de turbocompresor difera de compresor deoarece energia din gazele de esapament nu este utilizata, ci este tratata ca o pierdere.

Mod de functionare

O turbosuflanta Romania poate fi considerata ca functionand „gratuit”, fara a genera pierderi, in timp ce compresorul foloseste o parte din energia functionarii motorului deoarece este antrenat de arborele motorului.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca activitatea unei turbosuflante poate fi simtita numai dupa un anumit timp de la cresterea turatiei motorului. Intr-adevar, turbina trebuie sa accelereze, roata de compresie trebuie sa comprime aerul si abia dupa aceea puterea creste considerabil.

Revenind la partea fierbinte a turbocompresorului, acesta are un astfel de nume deoarece turbina turbocompresorului antrenata de gazele fierbinti de esapament poate atinge o temperatura de peste 800°. Aceasta turbina este legata printr-o axa de o a doua elice care va avea rolul de a trimite o masa mare de aer spre admisie (aerul care se acumuleaza ajunge sa fie comprimat).

Acest aer comprimat va fi trimis in motor, ceea ce creste aportul de oxigen (care reprezinta aproximativ 20% din aer) in camera de ardere, ceea ce creste puterea. Presiunea poate fi reglata electronic prin intermediul wastegate.

De asemenea, trebuie mentionat ca viteza turbo poate depasi cu usurinta 200.000 de rotatii pe minut. Prin urmare, este foarte important sa lubrifiezi bine arborele, iar lipsa lubrifierii sau lubrifierea insuficienta duce la deteriorare. Un alt element al turbo este partea rece, care nu reflecta complet realitatea, deoarece temperatura din partea rece depaseste adesea 100° Celsius.

De ce exista un intercooler in turbo?

Temperatura optima de functionare pentru un motor diesel este de aproximativ 90 de grade. Cu toate acestea, de-a lungul anilor, datorita trecerii de la apa din sistemul de racire cu un punct de fierbere de 100° Celsius, la lichidul de racire cu un punct de fierbere de 120°, temperatura de functionare a unui motor poate varia de la 80 la 100°.

Turbocompresorul comprima aerul a carui temperatura depaseste intervalul optim de temperatura de functionare a motorului si astfel creste temperatura motorului. Acesta este un fenomen nedorit si sarcina intercooler-ului este de a o minimiza.

Intercooler-ul este asadar un racitor de aer de supraalimentare si prezenta lui este necesara pentru a asigura cele mai bune performante si o durata de viata mai lunga a motorului in timp.

Cat costa un turbo?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, este necesar sa intrebi „Pentru ce fel de turbo?” Astazi exista atatea modele de masini cate modele de turbocompresoare, majoritatea sunt aproape dedicate unui model anume si uneori chiar unei serii.

Ceea ce va influenta pretul unui turbo este raritatea acestuia. Si asa cum se spune „tot ce e rar este pretios”, cu cat un model este mai rar, cu atat va fi mai scump. Un alt factor care influenteaza pretul unui turbo este constructia acestuia. Intr-adevar, prezenta unei geometrii variabile face turbocompresorul mai scump in comparatie cu unul cu design „clasic”.

0 Shares
You May Also Like