Cum sa iti deschizi un magazin de incaltaminte online

Cum sa iti deschizi un magazin de incaltaminte online?

0 Shares
0
0
0

Un magazin de incaltaminte online are potential crescut de a se transforma intr-o afacere de succes. Incaltamintea este o parte importanta a aspectului nostru fizic, nu doar din punct de vedere estetic, ci si practic. Avem nevoie de incaltaminte, in special de produse de calitate superioara.

Avantajul, pentru cei care iau in considerare deschiderea unei astfel de afaceri, este ca in tara se pot gasi numerosi producatori de incaltaminte. Avem o multime de brand-uri “made in Romania”, care au trecut testul timpului, datorita calitatii livrate clientilor de fiecare data.

Asadar, nu este neaparat necesar sa cauti furnizori/producatori peste hotare. Poti gasi fabrici de incaltaminte in tara. Iar cand ai furnizorii aproape, este mai usor sa comunici si colaborezi cu ei.

De asemenea, in functie de nivelul tau de creativitate si posibilitatile lor de productie, se prea poate sa puteti pune la punct crearea unei linii noi de incaltaminte, pentru brand-ul tau.

Ce mai trebuie sa faci, in afara de a gasi furnizori? Ia o foaie de hartie si un pix si noteaza aspectele de mai jos.

Idei de produse ce sunt la mare cautare

Te-ai hotarat, asadar, sa deschizi un magazin online de incaltamine. Dar, ce fel de incaltaminte vei vinde? Incaltaminte pentru femei, barbati, copii sau sport? Chiar daca planurile tale de viitor includ produse pentru o plaja mai mare de clienti, pentru inceput poti porni afacerea cu o gama mai restransa de produse.

Desi toata lumea are nevoie de incaltaminte, este riscant sa te apuci sa vinzi incaltaminte pentru toti. Incepe prin a face cercetare de piata, pentru a vedea ce tipuri de incaltaminte sunt cel mai cautate (nu doar in ultima luna, ci si in ultimul an). Alege o nisa de produse ce raspunde unor cerinte specifice.

Gandeste-te la utilizatori cand iti pui la punct magazinul online

Cel mai rapid mod de a porni o afacere, in ziua de azi, este lansarea unui magazin online. Daca alegi cu grija platforma pentru magazinul tau de incaltaminte, vei avea toate uneltele necesare pentru a da drumul vanzarilor cat mai repede.

In plus, este mai mult decat recomandat sa optezi pentru o platforma “responsive”, ce se poate adapta nevoilor utilizatorilor de mobile.

Dar, nu doar produsele conving oamenii sa stea sau sa plece dintr-un magazin online. Atunci cand iti pregatesti magazinul, gandeste-te la ce isi doresc vizitatorii/clientii (nu la ce iti doresti tu). Asadar, usurinta de navigare in site, posibilitatea de a gasi produsele dorite cat mai rapid si un proces de checkout rapid si convenabil, sunt in topul preferintelor.

Ai grija sa nu uiti sa adaugi imagini/video-uri pentru fiecare produs, precum si o descriere detaliata. Din pacate, magazinele de incaltaminte inregistreaza cea mai mare rata de retur. Poti evita cu succes retururile daca oferi clientilor cat mai multa informatie (nu doar text, ci si imagini) si daca esti transparent(a) cu privire la avantajele legate de achizitie/retur.

Ofera experiente placute de cumparare

Oamenii sunt mai tentati sa cumpere daca experienta in magazinul tau online este una placuta. Asta inseamna ca produsele sunt impartite pe categorii clare, sunt etichetate cu ajutorul caracteristicilor principale (ajuta la gasirea mai rapida a produselor), imaginile sunt clare si detaliate, iar procesul de adaugare in cos si finalizare a comenzii este unul simplu si rapid.

De asemenea, dupa plasarea comenzii, clientul primeste notificari cu privire la statusul comenzii si, de preferabil, e-mail de follow-up. Lucreaza continuu la mentinerea unei relatii apropiate cu clientii tai (email-uri, newslettere, mesaje, reclame personalizate etc.), pentru ca se pot intoarce in magazin si te pot recomanda si altora.

Adopta o politica de retur clara si fii transparent(a) cu privire la asta

Orice magazin online trebuie sa aiba puse la punct o serie de proceduri, legate de gestionarea comenzilor, ambalarea produselor, servicii clienti, dar si retur. Aceste proceduri nu doar ca ajuta la bunul mers al activitatilor zilnice (toata lumea stie ce are de facut), ci si sporesc increderea clientilor in magazin.

Printre procedurile pe care trebuie neaparat sa le pui la punct trebuie sa fie si cea de retur. Mentioneaza in ce conditii si cum se poate face un retur si asigura-te ca acest aspect este public pentru clienti. Oamenii se simt mai in siguranta sa cumpere (mai ales de la un brand mai putin cunoscut) daca stiu ca pot face retur in caz de nevoie.

Strategia de marketing conteaza

Cand poti incepe sa faci marketing pentru brand-ul si magazinul tau de pantofi? Poti incepe sa pregatesti si sa dai drumul campaniilor de marketing inca de cand te apuci de pregatirea magazinului. Practic, odata ce produsele sunt urcate in site, poti incepe campaniile de prelansare.

Primul obiectiv al strategiei de marketing este sa aduca trafic in site. Oamenii trebuie sa afle, intr-un numar cat mai mare, de noul tau magazin. Asa ca asigura-te ca rulezi campanii/reclame pe canalele unde isi petrec timpul cei mai multi dintre potentialii tai clienti (iata de ce trebuie sa stii cine sunt clientii tai, unde ii poti gasi si ce prefera acestia).

Foloseste diferite metode sa iei legatura cu ei. Poti face asta prin campanii de marketing/postari in social media, articole din blogul de pe site, formular/pop-up de inscriere la newsletter. De asemenea, ofera-le continut valoros si interesant in mai multe forme: text, imagini, video-uri.

Incearca sa dedici un buget si reclamelor platite. Ajuta la cresterea traficului. Si, bineinteles, nu uita sa folosesti o unealta pe care o ai la indemana tot timpul (si este deosebit de eficienta): email-ul. Creeaza email-uri personalizate pentru clientii tai (oferte, noutati, lansari de produse), pentru a-i convinge sa cumpere de la tine.

0 Shares
You May Also Like