Oricine poate face promovare online – fie ca se vrea imbunatatirea traficului catre o pagina de Facebook, un cont de Instagram, sau catre website-ul unei afaceri. In ziua de astazi, poti gasi destule articole si resurse care iti pot arata cum sa faci acest lucru.
Totusi, nu e chiar atat de usor atunci cand obiectivele tale sunt legate de eficienta sau performanta. Sunt foarte multe greseli pe care le poti face. De exemplu, cand vine vorba de SEO, mai toate sursele online pun accent pe cuvinte cheie si optimizare continut – dar aceasta este doar o parte mica a acestui domeniu.
Asadar, iata cateva greseli pe care le poti face in incercarea de a te promova online si cum le poti evita cu succes!
Alocarea bugetului de promovare intr-un mod nepotrivit
Foarte multi administratori de afaceri sunt de parere ca pot face bani multi de pe urma strategiilor de promovare online, dar cu bani putini. Lucrurile nu vor sta niciodata asa, evident. Astfel, exista oameni care sunt de parere ca un buget de 10 RON pe zi si un numar mic de utilizatori noi sunt ok, sau oameni care aloca lunar cateva mii de euro bugetului de promovare si simt ca ar putea aloca mai mult, pentru rezultate mai bune.
Aceasta discrepanta apare, in primul rand, din cauza gestionarii incorecte a conversiilor realizate din promovare. De cele mai multe ori, administratorii decid sa (re)investeasca o parte din profitul realizat din conversii inapoi in promovare – dar sunt si cazuri in care acest lucru nu se intampla niciodata.
Incercarea de a face totul de unul singur
O strategie de promovare online prezinta mai multe fatete – chiar foarte multe. Totul poate incepe de la SEO, dar daca lucrezi singur, te poti bloca la prima eroare gasita pe o pagina. In cazul in care este ceva complex, vei avea nevoie de un programator. Apoi, chiar si la capitolul SEO vei avea nevoie de un expert daca vrei sa faci un audit sau keyword research ca la carte.
Din nou, problema este cea a reinvestirii profitului. Daca reusesti, pe cont propriu, sa aduci cateva conversii, profitul realizat (sau macar o parte) ar trebui investit in cateva maini in plus de ajutor.
Sa promovezi un website care se misca greu
Cu cat website-ul tau se incarca mai greu, cu atat pierzi mai multi vizitatori si, implicit, potentiali clienti. Mai rau decat un website lent sunt eforturile de promovare online pentru acesta. Degeaba pui la punct o strategie exceptionala de continut sau SEO daca utilizatorii vor fi nevoiti sa caute produsul vandut de tine in alta parte, pe un website mai rapid.
Asadar, prima alocare de buget ar trebui sa fie directionata catre imbunatatirea acestui aspect. Ceea ce faci cu bugetul si profitul initial este foarte important. Nu poti continua mereu cu aceeasi strategie, la acelasi nivel – aceasta trebuie imbunatatita constant, tinand astfel pasul cu competitia.
Vrei sa eviti complet greselile?
Pentru promovare online, poti evita astfel de greseli in totalitate daca alegi sa colaborezi cu o agentie marketing de top, precum agentia de marketing online The Markers. Acestia pun la dispozitia afacerii tale toate uneltele si cunostintele necesare pentru o evolutie constanta in mediul online!