Mechanic in service to repair the car, refueling and pouring from bottle to change lubricant oil at maintenance repair service station, Energy fuel automotive concept

Ce impact are amprenta de carbon asupra mediului si planetei conform studiilor din domeniu?

0 Shares
0
0
0

China este cel mai mare emitator global de carbon si are niveluri ridicate de poluare a aerului. In 2010, politica-pilot cu emisii scazute de carbon a Chinei (CLCP) a fost pusa in aplicare in cinci provincii si opt orase, avand ca scop decuplarea cresterii economice de utilizarea combustibililor fosili prin trecerea la o economie bazata pe eficienta energetica si energie regenerabila.

In timp ce orasele pilot au facut progrese in stabilirea planurilor cu emisii reduse de carbon, exista bariere precum lipsa definitiei explicite a „orasului cu emisii reduse de carbon”, confuzie rezultata din mai multe programe paralele si politici de sprijin insuficiente.

Cu toate acestea, CLCP promoveaza cresterea economica regionala si, desi creste costurile de productie, promoveaza, de asemenea, cresterea productiei si a beneficiilor intreprinderilor. In plus, ajuta la consolidarea managementului intern, a eficientei si a inovarii, care stimuleaza competitivitatea si productivitatea mai mare.

Un studiu din 2019 arata ca, ca rezultat al CLCP, gradul de competitivitate pe piete a fost marit, incurajand cresterea economica nu numai prin vanzarea produselor la preturi competitive, ci si prin stimularea inovatiei. 

Shell vine de asemenea cu inovatii in domeniul tehnologiei cu emisii neutre de carbon, astfel incat sa diminueze amprenta de carbon considerabil.  Pentru soferii interesati sa contribuie la o planeta mai sanatoasa exista ulei de motor Shell Helix cu amprenta neutra de carbon.

Un studiu din 2017 sustine ca cea mai buna modalitate de a evita cresterea costurilor de productie este ca dezvoltatorii sa produca noi tehnologii care reduc emisiile de CO2, reducand totodata si costurile.

Potrivit Statisticilor Nationale, ca rezultat nu numai al reglementarii climatice si al schimbarilor structurale economice, ci si al progreselor tehnologice care au avut loc in Marea Britanie, regiunea a reusit sa realizeze decuplarea intre 1985 si 2016, PIB-ul pe cap crescand cu 70,7% emisiile au scazut cu 34%. Aceste progrese tehnologice au implicat evolutii in eficienta vehiculelor si inlocuirea combustibililor fosili cu energie regenerabila; intre anii 1990 si 2017, utilizarea energiei din surse regenerabile a crescut cu 1 267%, in timp ce consumul de combustibili fosili a scazut cu 22%. Cresterea rapida a Danemarcei in energia regenerabila a redus emisiile, incurajand in acelasi timp productia locala. 

In schimb, productivitatea este afectata negativ de criza climatica, prin pierderea infrastructurii prin dezastre precum inundatiile, cresterea nivelului marii si impiedicarea agriculturii. 

Un studiu din revista Nature spune ca pentru fiecare trilion de tone de CO2, pierderile din PIB ar putea fi de aproape jumatate la suta. Tarile dezvoltate precum Canada, Germania, Noua Zeelanda si Marea Britanie vor avea mai putin de 0,1% din pierderile de productivitate pe unitate de emisie. Cu toate acestea, pierderile de productivitate din tarile in curs de dezvoltare precum India, Thailanda si Malaezia vor varia de la 3-5% din PIB-ul total pe an pentru fiecare trilion de tone de carbon emis. Implicit, mentinerea scazuta a emisiilor de carbon ar duce la o reducere a pierderilor de productivitate (gradul de reducere in functie de tara).

0 Shares
You May Also Like